Påskeudstillinger

I forbindelse med Nordborg Kunstinitiativs årlige påskeudstilling er Danfoss Kunstforening hvert år repræsenteret med en udstilling på Augustiana i Augustenborg.

Udstillingerne omfatter typisk værker af 3-5 forskellige kunstnere fra hele landet, og er et meget populært mål for en hyggelig og inspirerende udflugt i kunstens tegn i løbet af påskedagene.

Påskeudstillingen i 2019

Galleri Rasmus i Odense udstillede værker af forskellige dygtige og spændende kunstnere på påskeudstillingen.

Vi synes selv at det var en rigtig flot udstilling med mange spændende værker og en ophængning, som var meget professionel!

John Ovesen
Figur 1 Troels Trier
Figur 3 Troels Trier
Figur 2 Troels Trier
Grafik Marianne Christoffersen
Bronzeskulptur Artigasplanas
Bronzeskulptur Mogens Davidsen
Grafik Christina Bøgh
Aage Birck

De viste værker er indkøbt af foreningen på Påskeudstillingen 2018, til udlodning ved Generalforsamlingen 2018.

Påskeudstillingen i 2018

Ved påskeudstillingen 2018 var vi så heldige at kunne præsentere værker af Jan Agerbo, Susanne Flodgaard og Janne Mattesen.

I år dannede Den Røde Stald i Augustiana på Augustenborg Slot rammen om arrangementet.

Udstillingen åbnede med fernisering d. 29. marts kl. 11, og holdt derefter åben alle påskedagene kl. 11-17.

Vi havde igen i år et flot besøgstal med hele 613 besøgende!

Påskeudstillingen i 2017

D. 13. - 17. april fremviste kunstergruppen HoriZont deres smukke værker ved Danfoss Kunstforenings årlige påskeudstilling i Det Røde Palæ ved Augustiana i Augustenborg.

Gruppen består af de 5 talentfulde kunstnere Tove Dehn, Hanne Ida Helstrup, Ninne Nielsen, Birgitte Ramskov og Lise Tuxen, og derudover var Vivi Linnemann inviteret med som gæstekunstner.

Ferniseringen og den efterfølgende udstilling Skærtorsdag d. 13. april var meget velbesøgt! Helle Lylloff fra kunstforeningen holdt en lille velkomsttale, og foreningen var vært ved et glas vin og lidt snacks.

Billederne til højre er fra ferniseringen  (klik for at se store billeder):

Danfoss Kunstforening benyttede lejligheden til at indkøbe et antal kunstværker af de udstillende kunstnere. Disse kunstværker bliver - sammen med yderligere indkøbt kunst - udloddet blandt medlemmerne ved den årlige generalforsamling, som afholdes den sidste mandag i oktober 2017.

Påskeudstillingen i 2016

I dagene 24. - 28. marts var fire meget forskellige og samtidig meget talentfulde kunstnere - Karen Marie Fredslund, Jens Walter Linder, Christel Marie Nolles og Tietze Schmuck - repræsenteret  ved udstillingen i Det Røde Palæ.

.

Påskeudstillingen i 2015